چگونه شکمم را شش تیکه کنم

عظلات خود را ۶ تکه کنیم .

دلیل که چرا عضلات ۶ تکه شکم شما مشخص نمی‌شود:

بعضی از افراد، از هر راهی که شده می‌خواهند که عضلات ۶ تکه شکم شان مشخص شود. اما برای اینکه رویای داشتن عضلات ۶ تکه به واقعیت تبدیل شود، کارهای بیشتری لازم است. اگر عادت‌های بد که در این مطلب توضیح داده خواهند شد در زندگی روزانه شما وجود دارند، حتی جلسات تمرینی شدید حرکات شکم هم باعث کات شدن عضلات شکم شما نخواهد شد. در مطالب زیادی پیرامون شکم شش تکه توضیحاتی منتشر شده است که حتماً آن‌ها را مطالعه کنید، در ادامه با مجله علم ورزش همراه شوید تا چند نکته اساسی دیگر را نیز مطرح کنیم. نداشتن عضلات ۶ تکه شکم واضح و زیبا ربطی به ژنتیک، تقدیر و سرنوشت شما ندارد. شما هم می‌توانید …

عضلات ۶ تکه شکم را به دست آورید. مطمئناً شما مانند همه افراد دیگر قوانین را می‌دانید: سالم غذا بخورید و تحرک بیشتری داشته باشید. اما برای شکم شش تکه تنها این دو مورد کافی نیست. شما باید عادت‌های بد را از زندگی خود حذف کنید.

۱- نوشیدن نوشابه‌های رژیمی نوشابه‌های رژیمی اگر چه به ظاهر خالی از شکر و کالری هستند اما با نوشیدن این نوشابه‌ها مقدار زیادی کالری به بدن راه پیدا می‌کند. بنابراین حذف کلیه نوشابه‌های گازدار برای رسیدن شکم شش تکه ضروری است.

۲- مراقب غذایی که می‌خورید باشید! لیست غذاهای موجود در رستوران‌‌ها و بخصوص فست فود‌ها خالی از اطلاعات دقیق در مورد مواد استفاده شده و کالری غذاها می‌باشد. از صرف غذاهای سرخ شده حاوی کربوهیدرات و روغن و سُس زیاد که مقدار زیادی چربی و کالری بالا دارند، خودداری کنید. صرف غذای سالم در منزل در تسریع روند رشد عضلات شکم کمک کننده خواهد بود.

۳- خوابیدن زیاد نتایج تحقیقات ادعا می‌کنند افرادی که تا نیمه‌های شب بیدارند، صبح تا دیر وقت می‌خوابند و وعده صبحانه را نزدیک ظهر میل می‌نمایند، دچار عادت‌های بد غذایی خواهند شد. عادت‌هایی از جمله مصرف کالری زیاد در طول روز، مصرف غذاهای آماده و ناسالم، مصرف میوه‌جات و سبزیجات کمتر که نسبت به افرادی که ساعت خواب منظمی دارند، باعث افزایش وزن و انباشته شدن چربی شکم می‌شوند.

۴- استرس! لیست کارهای روزانه و اتفاقاتی که باعث استرس می‌شوند، هیچ وقت تمامی ندارند. استرس بیش از حد باعث مصرف تنقلات خواهد شد.همچنین استرس باعث افزایش سطح کورتیزول در بدن می‌شود که متعاقباً نه تنها باعث زیاده روی در مصرف شیرینی، شکلات و غذاهای چرب خواهد شد بلکه باعث افزایش چربی شکمی نیز می‌شود.

۵- شیرینی‌ها و… در هرم مواد غذایی، گروهی از مواد غذایی به اسم گروه متفرقه است، در این گروه که شیرینی، چربی‌ها و روغن‌ها وجود دارد، به هیچ عنوان برای شما که مایل به داشتن شکم ۶ تکه هستید، مناسب نیست. مصرف بیش از اندازه این مواد نه تنها به علت نداشتن املاح، ویتامین و پروتئین مضر است بلکه باعث چاقی و افزایش نسج زیر جلدی و ناراحتی های قلب و عروق نیز می‌شود. به جای مصرف این نوع غذاهای ناسالم بهتر است برای رسیدن به اندام دلخواه خود از میان وعده‌های سالم و میوه استفاده کنید.

۶- تمرین هوازی بسیاری از افراد از تمرینات با وزنه فرار می‌کنند و تنها راه داشتن بدنی خوش فرم را در تمرینات هوازی می‌بینند. هر تمرینی برای تراشیدن کمر مناسب است اما بهتر است برای رسیدن به اندام دلخواه خود تمرینات با وزنه را به برنامه تمرینی خود اضافه کنید. تمرینات با وزنه باعث چربی سوزی بیشتر می‌شود. برای دوری نکردن از تمرینات هوازی می‌توانید از برنامه ترکیبی هوازی و قدرتی استفاده کنید. بنابراین از هر دو برنامه تمرینی به توازن استفاده کنید.

۷- سیگار کشیدن شاید شایعاتی در مورد اینکه سیگار کشیدن باعث لاغری می‌شود، شنیده باشید اما باید این شایعات را فراموش کنید. در مقایسه با افراد غیر سیگاری، افراد سیگاری قطر کمر بیشتری دارند. شکم بزرگ رابطه مستقیم با سیگار کشیدن دارند. با تمرین منظم روزانه، مصرف غذاهای سالم و دوری از سیگار، بدن و شش‌ها را سالم نگه داشته و از سرطان دور باشید.

در پایان به اندازه کافی بخوابید، رژیم غذایی‌تان را پاک سازی کنید و از مواد غذایی سالم و مفید استفاده کنید، استرس نداشته باشید، تمرینات هوازی و وزنه را در برنامه داشته باشید و حتماً با تلاش بیشتر تمرین را ادامه دهید و مهمتر از همه «صبر» داشته باشید.

 

 

نکته های مهم برای شش تیکه کردن شکم

۱⃣-هرگز تکرار های سریع اجرا نکنید. تکرار های آرام تنها برای ساختن عضلات شکم هستند . با کنترل کردن تکرار ها فشار را معطوف به عضلات کنید

۲⃣-در هر تکرار فشاری دائم بر روی عضلات خود حفظ کنید .

۳⃣-برای توسعه دادن بخش بالایی عضلات شکم،تمرین شکم روی میز شیبدار بهترین است. این تمرین کشش و انقباض خوبی به عضلات میدهد و فشاری بی وقفه بر روی شکم حفظ میکند

۴⃣-بالا کشیدن پاها در حالت آویزان بهترین حرکت برای بخش پائینی شکم است. در حرکت هیچ جایی از بدن به جایی تکیه ندارد بنا براین باید روی فرم اجرای حرکت تمکز کنید.

۵⃣-عضلات شکم را دو بار در هفته تمرین دهید و چنانچه عضلات ضعیفی در بدنتان هستند آنها را سه نوبت مورد حمله قرار دهید .

 

برای دریافت مطالب مفید به کانال تلگرام ما بپیوندید .

Telegram channel : @royaye_ma

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *